V roce 2017 stříbrná posádka Martin Mottl – Roman Vorel česko- německého lenz opel
adam cupu nastoupila do sezony2018 s nově dovezeným vozem Opel Adam R2, což je vůz
nejvyšší specifikace ve třídě vozů s poháněnou jednou nápravou. Výš už je jen R5 nebo WRC.
První kilometry a otestování se konalo na letišti a pak už se vůz připravoval v dílnách
Brynda racing teamu , který mu zajišťuje po celý rok dokonalou péči. Po dílčích úpravách se
vůz vrátil zpět na testy a to už na klasické silnice.
Prvním startem byla KOWAX VALAŠSKÁ RALLY. Už před startem byla dána pravidla i
z toho důvodu, že vůz je pořízen hlavně z prostředků jezdce a tedy letošní rok věnujeme
postupnému zžívání se a posouvání hranic v možnostech vozu a posádky. Hned po startu ale
přicházíme do euforie, že sedíme v super autě a jsme dokonce v první pětce. Pak ale přichází
čtvrtá RZ, my dostáváme hodiny, zaboříme se do hlíny a dvanáct minut z ní auto vyhrabávali.
Zbytek rally už jsme jeli umírněně a i díky tomu si ustálili jako prioritní se seznamovat
s rychlostí a možnostmi vozu.
Druhá soutěž RALLY ŠUMAVA. Soutěž se jela oproti valašce za slunného počasí. Martin
pracuje na změně jízdního stylu, kde se musí přizpůsobit dělat pár věcí jinak. Ale protože je
trpělivý, každým průjezdem je rychlejší a vůz má víc pod kontrolou. Nepříjemné je, že během
soutěže nám odchází silný partner. Ale i v tak těžké situaci se posouváme dopředu.
Třetí soutěž RALLY HUSTOPEČE přichází se změnou stylu, ale i výzvou ke zkoušce nového
spolujezdce a opět i s Jiřím Kulštejnem je vidět, že Martinovi se daří vůz ovládat do plné
rychlosti a dokáže se časem přiblížit i k nejrychlejším.
Sezonu uzavírá SVK RALLY PŘÍBRAM . Tady posádka startuje opět ve starém složení.
Martin lehce zdokonaluje rozpis a drží se domluveného stylu ovládání vozu. Progres je znát
už na shakedownu, kdy Martin odvozí osm spolujezdců o jiné váze a simuluje tak osm
různých podmínek na jízdu. Přesto zajeté časy stále zlepšuje. Bohužel na první RZ před námi
jedoucí vůz Mitsubishi vyhazuje do trati betonový podstavec a to na konci nepřehledné
zatáčky a my v najetém nastavení lehkého smyku do zatáčky se mu už nedokážeme vyhnout,
těsně ho trefíme a stopku nám dává prasklá poloosa. Druhý den startujeme v superrally, což
nám umožňuje start, ale s časovou ztrátou. Tím už nelze atakovat přední umístění. Přesto
jedeme aspoň s možností porovnání časů s ostatními. Auto drží, styl perfektní, my zajíždíme
čtvrtí a pak první a druhé časy. V cíli cítíme zase větší osvojení možnosti vozu a pocit
absolutně vyhrané RZ v ČR ve dvoukolkách.
Už teď ale hledíme k roku 2019 – v další práci a programu přizpůsobování se vozu a
spolupráci dalších partnerů s cílem dojezdů na předních pozicích. Posádka Martin Mottl,
Roman Vorel vůz Opel Adam R2 team Brynda racing.

Text: Roman Vorel (neupraveno)

Reklama: