Příbram je prošpikována sportovišti, z nichž většina je veřejně přístupných. Příbramáci o nich ale často neví. Problém je i, že jsou od sebe značně vzdálená a neexistuje systém, který by je propojil, např. cyklostezkami. Je to škoda. Pokud by něco podobného existovalo, mohli by Příbramáci vyvíjet v jednom dni mnohem víc sportovních aktivit. A hlavně bezpečněji. Bylo by určitě fajn si třeba dojet na kolečkových bruslích zahrát tenis…

„Je sice hezké a důležité, že město staví dráhu na Nováku, ale dostat se na ni bude pro mnohé, obzvlášť rodiče s malými dětmi, oříšek. Sice se může jednat o relativně krátké vzdálenosti, ale dostat i třeba jen 300 metrů tříleté dítě na kole v plném provozu na cyklostezku u Nováku může být opravdu problematické.

Proto budeme podporovat vybudování systému cyklostezek, který by propojil nejen nově vzniklou dráhu u Nového rybníku s částmi Příbrami, ale i jednotlivých sportovišť mezi sebou. Pokud totiž soustředíme „celou Příbram“ na jednu dráhu, kde budou o sebe bruslaři a rodiče s dětmi na kole zakopávat, bude sportovní prožitek nulový. Systém sportovišť propojených systémem cyklostezek by byl mnohem účinnější a sportovní vyžití mnohem příjemnější,“ říká Roman Vorel, profesionální automobilový závodník a kandidát na zastupitele za Příbramáky pro Příbram.

„Příbram je mimo jiné městem motorsportu. Jezdí se tu tradiční Rally Příbram – největší sportovní akce Příbramska vůbec, jejíž návštěvnost se nedá srovnávat s návštěvností fotbalu, hokeje ani třeba volejbalu. Žádný sport nepřinese do Příbrami tak velkou diváckou základnu a z ní pramenící tržby pro příbramské podnikatele. Myslím, že Příbram navíc vždycky patřila mezi líheň automobilových závodníků. Nabízí se tu unikátní možnost vybudovat motoristickou dráhu – takový malý autodrom s obrovským potenciálem.

Roman Vorel (první zleva) patří mezi špičky českého motorsportu

Je tu i několik závodníků, včetně mě, kteří jezdí na špičkové úrovni, a občas potřebují testovat auta před závody. Testovací tratě se pochopitelně používají za poplatky. I kdyby se měla použít jednou za rok na Rally Příbram a testování aut a motorek, vyplatí se to. Daly by se tam vydělat peníze na stánkovém prodeji, vstupném i pronájmu trasy. Nebál bych se ji ale v době, kdy by tam nejezdila auta (motorsport by se tu konal jen omezeně a striktně pod dohledem), používat jako cyklostezku a inline dráhu. Byla by to dráha bez tribun a uzavírek a dala by se vybudovat velmi levně. Vše je totiž prakticky už připraveno, stačí to jen doladit.

Místo si zatím nechám pro sebe, neprochází ale žádnou vesnicí, a leží jen 4 kilometry od Příbrami. Nádherně by šla i propojit s městem – cyklostezkou. Právě cyklisté a bruslaři by pak mohli dráhu dle libosti využívat. Vešlo by se sem klidně až osm lidí na kole nebo bruslích vedle sebe. Pokud by se tento návrh realizoval, jsem připraven se osobně angažovat jak ve výstavbě, tak udržování a samotném provozu dráhy, protože právě tohle je moje parketa,“ dodává Roman Vorel.

Reklama: